Поезия в есента

Моята есен

Още едно кътче от РАЯ!

05.07 22:56 – Още едно кътче от РАЯ!

Жега Търкулна се слънцето,
въглен разпален!
Жар посипа света.
Жежкият въздух
дори и пчелите
прати в най-тъмна гора.

С какво го ранихме?
Защо е жестоко?
Нечуван, изгарящ ни пек!
Уж идва за ласка,
а пепел ще стане
и свят, и небе, и човек.

Хайде смили се,
дай ни пощада!
Знам, всички заслужихме ад.
Но ти си добричко,
и на площада
ще лъхне спасителен хлад.

Да гневно си, зная –
гневът ти ни пари!

То иска да ни претопи!
Навярно то иска да минем през ада
и пак да сме живи,
но по-добри.

И обещаните снимки от Язовир „Студен кладенец“

       Прохлада в аванс. А думите са излишни!
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.
Щъркел
15.
И полетя...
16.
В полет над водата...
17.

18.
Да живеем във колибка
19.

20.

21.
И на изпращане пак маргарити...

Спокойна нощ и хубав и успешен нов ден!
Усмивки за вас!

Автор: esen Категория: Изкуство
Прочетен: 899 Коментари: 82

Коментари

1. – 05.07 23:53 – И на теб!🙂

И на теб!🙂

От: anially

2. – 06.07 00:25 – Невероятно-красиво

място! Как ти се радвам само, че си била там, а също така, че ни правиш съпричастни и споделяш с нас тази божествена местност.
Изпращам ти една виртуална прегръдка :-* .

От: zvezdichka

3. – 06.07 00:26 – :))

@}>–>–

;)*

От: comfy

4. – 06.07 00:58 – Благодаря, anially!

Благодаря ти, че ще си с мен и в новия ден!
Усмивки!:)))

От: esen

5. – 06.07 01:01 – Мила Звездичка!

Тези местенца са си в България и те очакват! Когато имаш възможност, не мисли много, а потегляй насам.

За мен е истинско удоволствие да споделя с ценител като теб! Прегръдки!:)))

От: esen

6. – 06.07 01:02 – Благодаря, Кирил!

Радваш!:)*

От: esen

7. – 06.07 09:29 – Простор

и хладина.Благодаря!

От: nadagr

8. – 06.07 10:46 – !:)

излъчва прохлада…

поздрав!:)

От: deninosht

9. – 06.07 11:50 – Връзката с природата.

Независимо с каква степен се развива дадена цивилизация, връзката с природата е немислима. Само ако се посегне по вандалския начин (с нашето равнодушие) от разсипниците (бракониери и др.) няма да ни е безразлично дали се разхождаш по голи камънаци и изсечени дървета, а тогава вместо красотата по горе можем да си представим корено противоположното.
Нашата дейност днес е в състояние да контролира всичко на планетата и съществуването ни зависи заедно с останалите видове, ако успеем да ги съхраним.

От: tedimov

10. – 06.07 11:55 – Да красиво е Злати, много)))

Направо нямам думи.И в Монтана има язовир“Огоста“ На някои снимки приликата ме направо изуми.И на нашия има островче.Но има много комари и едни червени мравки дето хапят ужасно.Но за 1 вечер може))))

От: viovioi

11. – 06.07 13:47 – @}–-§––-

Раят е около теб… и в самата теб…

От: evelin

12. – 06.07 16:41 – nadagr,

Благодаря, че си тук! Радваш ме!:)

От: esen

13. – 06.07 16:44 – deninosht,

Днес трябваше да съм вече отново там, но ще отидем утре. Поетична среща е. И съм убедена, че ще е прекрасно! И прохладно…
Благодаря ти, Ден! Прегръдка!:)))

От: esen

14. – 06.07 17:01 – tedimov

Малко ми е трудно да възприема, че връзката с природата е немислима. Мисля си, че ние се стремим към красотата и, но тя също се нуждае от нас. Върпоса е тази взаимност да е разумна и в посока на обогатяването и.
Тези дни имах възможността да се наслаждавам на дива и облагородена природа. През цялото време имах чувството, че сега проглеждам. Нещо невероятно е, където се обърнеш да виждаш неподправена или леко подправена красота! И ти се иска да споделиш с всички и всички да могат да се насладят на тези вълшебни гледки и да станат по-добри. Лошото е, когато някои са толкова „очаровани“, че искат да си присвоят райското кътче и да го превърнат в индустрия за пари. Когато държавата беше собствиник сякаш всичко беше по-разумно и съобразено с изискванията на двете страни: природа-човек. Надпреварата за собственост сега е на път да унищожи голяма част от красотата, макар че някои си мислят, че е в името на красотата. Но природата си има защитни реакции и възможности да се самозащитава и самовъзстановява. Затова нека всички ние търсим, намираме и се радваме на тези сякаш неземни красоти! И да се насочваме към тях като естети, а не като бизнесмени – нека там почиваме, а не кроим планове за работа. Защото който добре почива, той и отлично работи!

Малко объркано се получи, но мисля, че е в посоката на твоя коментар.
Благодаря ти, че си тук!:)))

От: esen

15. – 06.07 17:15 – viovioi

Дотук представих два язовира, защото откакто имам фотоапарат съм посетила само тях, но зная че България е осеяна с много на брой такива кътчета. Нека търсим красивото и му се радваме, а лошото да се опитваме да поправим! Взаимна ще е връзката между човека и природата ако успеем да облекчим и себе и нея например от комарите. А за мравките там, където бях имаше табели: „Моля не разваляйте мравуняците!“… Обичта се отплаща с обич, а красотата с повече красота!
Радвам се, че споделих с теб! И се надявам утре като се върна там, да намеря още незабелязани при първия ми поглед прелести.
Хубав и успешен ден!:)))

От: esen

16. – 06.07 17:18 – Благодаря ти, evelin!

Нека Раят бъде във всички и за всички!
Радвам се, че споделих с ценител като теб!
Благодаря ти!:)))

От: esen

17. – 06.07 18:47 – Костенуркката е голяма симпатяга …

Костенуркката е голяма симпатяга :-)) Винаги като ги гледам се дивя, защото това са сред най-старите и оцелели видове:-)) А едно време, преди мноооого, ама много милилони години са били модни животинчета :-)) Приятни събота и неделя🙂

От: анонимен

18. – 06.07 19:08 – Това е една съвсем малка костенурка, която

спокойно минаваше по пътя, но я снимах доста отблизо и не може да се разбере размерът и. Скрихме я в храстите, за да не я улови някой с кулинарни цели и да успее да порасне. Когато си тръгвахме с колата срещнахме по пътя още една вече голяма костенурка. Оказа се, че Баба Костенурка не е рядкост по тези места и допълва колорита и очарованието от тях.
Благодаря ти, че обърна внимание точно на това вече рядко животно!
Приятен уикенд за теб!:)

От: esen

19. – 06.07 21:13 – Наистина думите са излишни!

Какво ни остава след толкова много поднесена красота от думи и от гледки….Да се насладим заедно…

От: diamant1965

20. – 06.07 21:30 – хубави,хубави снимки:)))))

много приятно ми стана след тях:)а стиха,особено края „То иска да ни претопи!
Навярно то иска да минем през ада
и пак да сме живи,
но по-добри.“-просто ти си казала всичко:)))))

От: weasell

21. – 06.07 22:25 – това което не ни убива ни прави по-силни….

а слънцето дори по-весели…
нека му се радваме…предизвикателно)))))))))))))

От: letisi

22. – 06.07 22:34 – Приятно ми е, че си и тук и споделяме, diamant1965!

Ако не беше ценител като теб да споделя емоцията си, тя би избледняла.
Хубава вечер и много наслада и усмивки за теб!:)

От: esen

23. – 06.07 22:38 – Благодаря, weasell!

Наистина съдбата ни поставя в изпитания, които трябва да преодолеем и да се научим на нещо, да станем по-добри. Може би катаклизмите напоследък са поредното такова изпитание. Да се надяваме, че добротата и красотата ще спасят света!

Радвам се, че си тук и споделям с теб!:)

От: esen

24. – 06.07 22:42 – Нека посрещнем това предизвикателство с усмивка

и да потърсим хубавата му страна, каквато навярно има. Така ще преодолеем по-леко изпитанието и ще се обогатим с нови знания за света, с повече доброта.

Радвам се, че си тук, letisi! Благодаря ти!:)))

От: esen

25. – 06.07 22:55 – 🙂

Невероятна разходка! Смазващи с истината си думи, но това… си ТИ:)
Съжалявам, 4е от невежество съм изтрила доста от коментарите си, не само в твои постове:(
Лека и спокоина нощ!

От: furiika

26. – 06.07 22:57 – furiika, толкова се радвам на коментарите ти!

Внимавай да не ги изтриваш, моля те!
Радвам се, че сподели тази моя наистина невероятна разходка, която още утре ще повторя!
Благодаря ти!:)

От: esen

27. – 07.07 12:07 – 🙂

Ако най-силната дума е „Страхотен“, то разхотката ти е била повече от страхотна!! :)) Благодаря, че сподели…🙂 Аз си плача просто за една такава разходчица! :))

От: dqvol4e

28. – 07.07 17:06 – О,

разбирам защо си първа!Това са много хубави снимки, чудесно си ги хванала!

От: zaichence

29. – 07.07 18:37 – [S]

Прекрасно!!!🙂

От: sigrina

30. – 08.07 20:12 – dqvol4e,

не плачи, а стягай раничка за разходка. Сега й е времето. Днес се връщам от Перперикон. Казват, че е една от енергийните зони в България, наред с Кръстова гора и Рупите. Беше страхотно! Най-интересното е, че след изкачването и слизането днес изобщо нямам мускулна треска. А горе е невероятно! Вече имам толкова нови впечатления за споделяне.
Радвам се, че си тук! Усмивки!:)

От: esen

31. – 08.07 20:16 – Благодаря ти, Зайченце!

А на мен ми е приятно, че те намирам тук! Още повече, че идвам от гората, а зайче не видях…
Но пък се връщам с поне 500 снимки още повече нови вълнуващи впечатления.
Усмивки за теб!:)))

От: esen

32. – 08.07 20:17 – Благодаря, sigrina!

Радвам се, че сподели моята емоция!
Хубава и усмихната вечер!:)))

От: esen

33. – 08.07 22:57 – Чудесни снимки!

И стихове!
Поздрави!

От: injnina

34. – 08.07 23:18 – kombakova

Много е красива природата около язовир Студен кладенец!Върнахте ме с 27 години,като студенти ходихме да му се любуваме!Радвам се ,че е поддържан и изглежда така красив както е в мойте спомени!Благодаря за това ,че ми върна спомените!Поздрави!

От: kombakova

35. – 09.07 00:50 – Благодаря, injnina!

Очаквай следващите в най-скоро време.
Радвам се, че си тук!
Спокойна нощ!:)))

От: esen

36. – 09.07 00:54 – И отново бях там, kombakova.

Приготвила съм още стотици снимки от яз. Студен кладенец, от Перперикон и поетичните срещи, състояли се там.
Радвам се, че съм успяла да ти върна частица от най-красивите ти спомени!
Спокойна нощ! Поздрави и усмивки за теб!:)))

От: esen

37. – 09.07 10:28 – Дано слънцето

чуе тази изповед и се смили над нас!:)))Прекрасно си отправила молбата!:)))
Май си видяла рая през открехната врата-снимките са прекрасни и тази разходка те е вдъхновила за прекрасните стихове!:)))
Радвам се за теб!:))

От: mmmmmmmmm

38. – 09.07 11:30 – Благодаря ти, еМ!

Приятно ми е, че си тук! А аз наистина бях в Рая! Посетих места, които наистина са източници на енергия и зареждат душата с красота и сила за живот.
Прегръдки и усмивки за теб!:)

От: esen

39. – 09.07 15:08 – Благодаря!

:):):):)

От: sis

40. – 09.07 18:25 – Офф… не, не , нее

Гледам го и загивам да съм там… :)))
Страхотно! Благодаря ти, есен, просто е поредната доза красота, която ни поднасяш! Мерси🙂 Трябва да отида, нали? – реторичен въпрос, защото трябва да се ходи по Родината! И ще отида…

От: fenix

41. – 09.07 21:12 – Сърцата ни навярно вледенени са,

затуй и слънчицето жарко свети…
Поне малко да ги разтопи…

Много хубав стих и снимки!

От: melsun

42. – 09.07 23:02 – otnovo me ocharova

mnogo ocarovanie i malko taga ot tova, che ne ymeem da cenim prirodata.Neverojatni snimki! Pozdravlenja!
A vidiahte li sarnichki po patja, te svobodno se razhojdat, v strani ot nego, po posoka hija „Nanovica“ ima divechovadno stopanstvo i dryga prirodna zabelejitelnost v tozi rajon-„Vkamenenata gora“ i tja e mnogo prikazna! Sledva6tijat pqt pqtyvajki natam moje6 da gi poseti6.
Blagodarja za krasotata, kojato mi podnese i leka i ysmihnata sedmica:)))

От: enjoy6

43. – 10.07 07:45 – Чудесно е местенцето и благодаря че …

Чудесно е местенцето и благодаря че си го споделила.А слънцето мила е Божие творение и трябва да сме благодарни на Създателя ни за това небесно светило , което подържа живота.Е жегичката ще се преживее някак.
Поздрав и хубави дни ти желая- въпреки горещината.

От: mery67

44. – 10.07 08:37 – Zdravei esen, tazi sila, uporitost …

Zdravei esen,tazi sila,uporitost i vdahnovenie koeto ima6 neka vinagi da e s teb.Tezi snimki sa ne6to koeto kato gi razgleda6 ti promqt nastroenieto,denqt stava po krasiv i izpalnen s o4arovanie.Jelaq ti priqten den s mnogo usmivki))

От: bojank

45. – 10.07 15:34 – ехоооо…

Наскоро научих една модерна дума интерферентна))Това е една интерферентна красота)) Поздрави)

От: viovioi

46. – 10.07 15:39 – И аз благодаря, sis!

Радвам се, че те има! Усмивки!:)))

От: esen

47. – 10.07 15:46 – Нека са силни мечтите ти и ще се сбъднат, fenix!

А мястото е приказно! И се надявам да го посещавам често. И кой ли не иска да е често в Рая?! Виж, че и аз съм на реторични въпроси. Но ще се сбъднат, зная!

Благодаря ти, че си тук и разпали мечтите ми!
Усмивки!:)))

От: esen

48. – 10.07 15:48 – Благодаря ти, melsun!

Надявам се да преодолеем и това изпитание и наистина да станем по-добри и истински.
Радвам се, че си тук! Усмивки!:)))

От: esen

49. – 10.07 16:31 – И аз благодаря, enjoy6!

Радвам се на информацията ти, която чертае следващите ми маршрути. Сега не видях сърничките, но зная, че и това ще стане. Видяхме само едно зайче и две костенурки, едната от които (тази на снимката) съвсем мъничка. Видях и щъркела на снимките, който ловеше рибки и жабки в язовира… Видях и чайки, лястовички… Но за малкото време, през което бяхме там си мисля, че имах достатъчно наситена емоция.
Радвам се, че си тук и имам възможността да споделям с теб! Благодаря ти!:)))

От: esen

50. – 10.07 16:35 – Наистина райско местенце, mery67!

А Слънцето, както и животът ни и всички радостни и тъжни препятствия по него са наистина ДАР БОЖИ!
Благодаря ти, че си тук и споделяме! Усмивки за теб!:)))

От: esen

51. – 10.07 16:40 – Коментарът ти ми донесе много радост, bojank!

Върховна наслада е за мен да зная, че някой се е усмихнал и подобрил настроението си от моя постинг! Цялото ми старание е за това, а всеки такъв резултат ми дава ново вдъхновение.
Благодаря ти!!! Усмихнат и успешен ден!:)))

От: esen

52. – 10.07 16:43 – Аз пък благодаря за интерферентния коментар, viovioi:)))

За мен е удоволствие, че си тук и споделям с теб красотата, която ме изпълни и крещи да бъде споделена! Благодаря ти! Усмивки!:)))

От: esen

53. – 10.07 20:14 – докосна ме

„Знам, всички заслужихме ад.“
Снимките са прекрасни, мерси!

От: arnette

54. – 10.07 22:47 – Но минавайки през ада

ще бъдем по-силни и по-добри!

Благодаря ти, arnette! Художествената фотография е новата ми страст.
Радвам се, че си тук! Усмивки!:)

От: esen

55. – 11.07 00:11 – Ей,че красиво…!!!🙂

Страхотно е Есен! Поздрав!🙂

От: doka

56. – 11.07 00:51 – И е приятно, че си тук и споделяме!

Благодаря ти, doka! Поздрави и усмивки за теб!:)))

От: esen

57. – 11.07 03:32 – Красива ни е природата!

Остава да си я пазим, обичаме и радваме! Дано не се сетят и край язовира да вдигнат панелни блокчета…

От: zari

58. – 11.07 14:04 – Поне засега е кътче от Рая!

Но не съм сигурна докога ще оцелее в този му вид. Мисля, че скоро ще се насочат доста бизнес интереси към това апетитно местенце. И тогава няма да е същото, а аз ще си въздишам по красивите снимки, които вече ще бъдат и неповторими. Но нека сега отворим сетивата си и да се радваме на сътвореното от човека, но недокоснато все още от лакомията.
Благодаря ти, zari! Радвам се, че си тук!:))

От: esen

59. – 11.07 15:26 – Ангажирам си къщурка/бунгалце

номер 18, за 2 семици, моля🙂

От: taralejkite

60. – 11.07 15:32 – Дори не зная към кого да се обърнеш, но

ако е сериозно ще намеря телефони за връзка;-)
А мястото е наистина прекрасно!:)
Благодаря, taralejkite! Усмихна ме!:)))

От: esen

61. – 12.07 20:22 – 🙂

хих, прекрасно !
! 12😉
поздрави :)))

От: amrak

62. – 12.07 20:53 – Хах, радвам се, че ти хареса!:))))))))))))))

!12 – Дори я изместихме, за да не я хване някой и да я изконсумира още съвсем мъничка. Надявам се, че се е скрила.
Благодаря ти! Поздрави и усмивки за теб!:)))

От: esen

63. – 12.07 23:38 – благодаря,

че сподели рая с нас!!!

От: gabrielle

64. – 13.07 00:28 – И аз благодаря, gabrielle,

че бяхте с мен!:)))
Приятно е да споделям с приятели!:)

От: esen

65. – 22.07 09:12 – висша поезия докосната от бога.

Невероятна позия докосната свисше!Уникалната природа на България,която трябва да видим открием и оценим.За да разберем че сме в рая.Защото само природата сътворена от бог е най-стойностното нещо.И трябва да се борим да я спасим от чудовишната модернизация която отнема на обикновения човек, достъп до нея.Прекланям се пред таланта,мъдростта и аристократизма ,който ме заля в стих и картина.
с обич ЮЛИЯ БЕЛ

От: yuliya2006

66. – 22.07 18:04 – Благодаря Ви, Юлия БЕЛ!

Вашият коментар ще си запиша, за да си го препрочитам, когато съм в необходимост да вдигна тонуса и вдъхновението си! Приятно ми е, че споделих с Вас моите стихове и вълнения от красивата ни природа! И зная, че има хора, които милеят за невероятната и неповторима България!
Благодаря ВИ!
Имате обичта ми! Златка

От: esen

67. – 27.07 21:12 – дали все пак ще вали?

ако завали поне малко дьжд всичко ще се сьживи за да започне да живее отново и отново своят живот.Ние наистина сме сварзани с природата,но и обратното-тя сьщо е свьрзана с нас.Би трябвало оттук нататьк да се опитаме да живеем в пьлен синхрон сьс заобикалящият ни свят и да се жопитаме да не замьрсяваме до такава степен вьздуха без който не бихме оцеляли.Животьт на заобикалящият ни свят зависи от нашата преценка и взаимно сьтрудничество!

От: starmusic

68. – 27.07 21:33 – Напълно съм съгласна, starmusic!

Трябва да мислим за природата и да си помагаме взаимно с нея, защото не можем едни без други.
Когато правих тези снимки всичко беше зелено и свежо. Сега навсякъде виждам изгоряла трева и слушам за пожари подпалени за съжаление от човешка ръка. Тъжно е всичко това! И ще се окаже, че сами предизвикваме небето.
Дано завали, но кротко и напоително без наводнения и порои.
Благодаря ти, че си тук! Хубава вечер!:)

От: esen

69. – 28.07 23:25 – Тези снимки ми напълниха душата, …

Тези снимки ми напълниха душата,
благодаря ти, че ме срещна с красотата!

От: magjosnica

70. – 28.07 23:31 – И аз съм покорена от тази невероятна красота!

Благодаря ти, че си тук, magjosnica! Радваш ме!:)))

От: esen

71. – 29.07 16:25 – България е толкова богата – пр…

България е толкова богата –
прекрасната наша страна
с природа красива, чудновата
остава си неповторима на света!

Не може човек да се насити
да гледа тоз небесен свод,
с очи от красота опити
да се потопи в нов живот…

И никога не ще успее
да се нагледа на зеленина,
да се наслуша как тихо пее
тъжния балкан в нощта…

От: magjosnica

72. – 29.07 20:31 – Страхотни стихчета-коментари ми пишеш, magjosnica!

Цялата си стих, от който звучи и прекрасна мелодия!
Благодаря ти, че те има
прекрасна и неповторима!!!
Целувки!:)

От: esen

73. – 29.07 21:20 – Радвам, се че ги оценяваш!

Просто слушам това, което
тихо диктува ми сърцето,
римите в главата ми остават –
стиховете ти ме вдъхновяват!

От: magjosnica

74. – 29.07 21:30 – И е истинско вълшебство, magjosnica!

Със стиховете си красиви
правиш всички ти щастливи!
:)))

От: esen

75. – 14.08 01:17 – tam naistina e krasivo:))

na 4ovek kato gleda snimkite i 4ete redovete ti ,mu se pri6tiava da stegne kufarite i s knijka v ruka da i slu6alki na u6ite da otputuva naniakude…makar i za mig:)))

От: boboian4o

76. – 14.08 01:25 – Ох и аз ходя за кратко, но си запазвам по много

спомени, които ще ме зареждат до следващото посещение на тези красиви места. А тези райски кътчета си заслужават да бъдат посетени с куфари за по-дълго време.
Радвам се, че си тук, boboian4o! Благодаря ти!:)))

От: esen

77. – 16.08 19:57 – оха колко красиво

всичко което шпрочетох там в съихотворението ме пренесе далече от действителността и ме накара да почувствам това,което ти си изшитала при това пписание.Искам пак да отида там макар и мислено,но да съм при тебе.Разказвай ми винаги когато можеш

От: trenirowka

78. – 16.08 20:16 – Това е едно божествено красиво място, Тренировка!

Бях там само за едно денонощие, но ще нося дълго спомена в себе си! А следващия път и ти ще бъдеш с мен в ума и сърцето ми!
Благодаря ти, че си тук!:)))

От: esen

79. – 17.08 01:13 – комбакова

Леле, колко обожавам такава красота!Благодаря за спомените във времето!Поздрави!

От: kombakova

80. – 17.08 01:35 – Благодаря, комбакова!

Толкова е приятно и вълнуващо да се връщаме в спомените! А за мен споделената красота ме изпълва отново и отново!
Така се връщам и преживявам отново тази неземна и вълнуваща красота!
Благодаря ти!:)

От: esen

81. – 21.08 12:43 – А има ли риба на този язовир?

А има ли риба на този язовир?

От: antonov

82. – 29.08 16:27 – Разбира се, че има риба!

И е толкова вкусна! Дори имаше рибари, а един от тях е излязъл и в кадър, но не поставих тук тази снимка, защото постингът става много голям и тромав.

До скоро със снимки от морето, където опитахме вкуса на рибата!

От: esen

септември 12, 2007 - Posted by | Uncategorized

Все още няма коментари.

Вашият коментар

